...

توی تاپیک "وقتی خودتو میندازی تو چاله" خیلی در مورد این موضوع صحبت کردم اما میخوام اینجا یکم بیشتر بازش کنم.

ما توی زندگی هر لحظه در حال تصمیم گیری هستیم. در مورد همه چی. از کوچیکترین مسائل بگیر تا موضوعات اساسی و مهم زندگیمون.

تصمیمات ما زمانی که تبدیل به انجام دادن یا ندادن یه کاری میشن با خودشون پیامدهایی رو به دنبال دارن که میتونن منفی یا مبثت و یا بی تاثیر باشن.

در نظر داشته باشید که برخی از این پیامدها آنی بوده و برخی دیگه زمانبر هستند. حتی ممکنه سالها طول بکشه تا نتیجه‌ی یه تصمیمی رو ببینیم و بعد بفهمیم اون تصمیم درست یا اشتباه بوده.

این مورد رو باید بگم که تصمیمات همیشه لزوما درست یا غلط نیستن بلکه میتونن پیامدهای پیچیده و ترکیبی از رخدادهای خوب و بد به همراه داشته باشن. اونجا باید هر کسی با توجه به شرایط خودش سبک سنگین کنه تا متوجه بشه که تصمیمش براش در کل خوب بوده یا نه.

البته این سبک سنگین کردن و نتیجه گیری برای این نیس که دنبال مقصر بگردیم یا خودمونو سرزنش کنیم. افراد زیادی هستن که توی این تله گیر می‌افتن و مدام راجع به مسئله ای که در گذشته اتفاق افتاده و میتونستن تصمیم بهتری بگیرن با خودشون درگیرن و خودخوری میکنن. حتی گاها تا سالها بعد.

اگر یه تصمیم برامون عواقب بدی داشته باید بررسی کنیم که اون تصمیم رو بر چه اساس گرفتیم؟ آیا بر پایه عقل و منطق و دانسته‌هامون بهترین تصمیم ممکن در اون لحظه رو گرفتیم یا نه؟

شرایطی هست که ما صرفا از یه چیزایی خبر نداریم یا یه سری تجربیاتی رو کسب نکردیم و مواردی از این قبیل. بخاطر اینا نباید هیچوقت به خودمون سرکوفت بزنیم.

توی همون تاپیک من چندتا مثال از زندگی خودم و بقیه زدم و شرایط مختلفی رو شرح دادم که نشون میداد چطور تصمیماتمون روی زندگی خودمون و بقیه تاثیر میگذارن.

...