توی پست 8 اردیبهشت گفتم که به نظر من هر اتفاقی در همون زمانی افتاده که دقیقا باید رخ میداد. حداقل در مورد زندگی من اینطور بوده. 

اتفاقات خوب و بد زیادی افتادن اما موضوع اینه که در اون لحظه فک میکردم این اتفاق مثلا یه اتفاق بد هست و خلاف چیزی هست که من میخوام و انتظار دارم ولی یه مدت بعد مشخص شد که اون اتفاق باید همونطوری می افتاد. 

دفعات بسیاری هم این حالت پیش اومده. علی الخصوص در مورد تصمیمات نسبت مهم تر. 

من توی ذهن خودم این تئوری رو مطرح میکنم:

مسیر زندگی مثل رانندگی توی شب توی یه جاده ی تاریکه. خب ما فقط یه فاصله کوتاه رو در هر لحظه میبینیم اما هر چی که جلوتر میریم بقیه مسیر برامون روشن میشه و ادامه شو میبینم. پس لازم نیس همون ابتدا کل مسیر رو ببینیم. فقط کافیه بدونیم هدف چیه و مقصد کجاست. در طول مسیر با کمک چیزایی که پیش میاد ادامه مسیر رو تا رسیدن به مقصد پیدا میکنیم. نشونه ها خودشون ظاهر میشن کم کم. 

و جالب تر اینجاست که وقتی داخل مسیر درست قرار گرفته باشیم هر چی جلو تر میریم میبینیم که عین یه پازل داریم تیکه هاشو یکی یکی پیدا میکنیم. تا در نهایت پازل رو کامل کنیم. کاملا حس میکنیم که توی مسیر درست قرار گرفتیم. 

بگذریم. 

 

کلا رسیدن به اهداف سخته اما خیلی وقتا مشکل اصلی اینه که اصلا نمیدونیم هدفمون چیه. شاید یه چیز کلی توی ذهنمون داشته باشیم اما به طور واضح و با جزییات بیشتر نمیدونیم که دنبال چی هستیم. وقتی هدف مشخص باشه به وضوح، مسیر رسیدن بهش هم کم کم روشن میشه چون یه قدم یه قدم میریم جلو. 

مشکل دوم انرژیه. خیلی وقتا احساس خستگی میکنیم. انرژی کافی نداریم. نمیتونیم تمرکز کنیم و از این قبیل مسائل. 

راه حل اینا خیلی ساده س ولی آسون نیست در ابتدا. اما اما اما اما اگر هدفمون و اهمیتش برامون روشن باشه این کار ها آسون هم میشه. 

راه حلش ورزش و تغذیه س. اگه به خاطر یه هدف بگیم فعلا روی هدف تمرکز کنم و بعدا که بهش رسیدم روی ورزش و تغذیه و ... کار میکنم، یکی از بزرگترین اشتباهات زندگیمونو مرتکب شدیم و حتی حتی حتی اگر برسیم به هدفهمون، هم دیر تر میرسیم نسبت به حالتی که از همین الان روی ورزش و انرژی و تغذیه سالم وقت بزاریم و هم اینکه اون موقع شاید دیگه وضعیت سلامتی مون به خطر افتاده باشه و برگشتن خیلی سخت تر شده باشه. 

و سومین مسئله هم "ضرورت" هست. 

یعنی اینکه من بدونم برای چی میخوام به این هدف برسم. این همون "چرایی" هست در واقع. 

چرا میخوام دکتر بشم؟ چرا میخوام پولدار بشم؟ و کلی از این چرا ها که باید خودمون بهش جواب بدیم. و این برامون مشخص باشه. تا وسط راه پنچر نکنیم.